De organisatie ”Voor je Buurt” biedt ondersteuning en begeleiding bij het opzetten van crowdfunding campagnes. ”Voor je Buurt” geeft advies over de haalbaarheid van je campagne, en denkt mee over je verhaal en je campagneplan. Om je goed op weg te helpen heeft ”Voor je Buurt” alle kennis over crowdfunding gebundeld in de Crowdfunding Academie. Maak in vier stappen een succes van je crowdfunding campagne:

1. Kies een geschikt en haalbaar crowdfunding project.

Kies een concreet en aansprekend project met een doelbedrag dat je op kunt halen in je eigen netwerk. Je kunt zowel geld, hulp als materiaal inzamelen. Wist je dat je met crowdfunding ook zorgt voor een grotere bekendheid en betrokkenheid en je draagvlak zichtbaar maakt?

 

2. Vertel het verhaal in woord en beeld op je campagnepagina.

De basis van je campagne is je verhaal waarin je uitlegt wat je gaat doen, waar het geld voor nodig is en waarom dit belangrijk is. Maak het persoonlijk en concreet en laat zien wat de urgentie is. Naast een wervende tekst is het belangrijk dat je jouw verhaal ook in beeld brengt, met foto’s van het project en het team en met een kort filmpje.

 

3. Maak een campagneplan en bedenk leuke beloningen.

Bedenk voor je campagne met welke online en offline acties je mensen in jouw netwerk enthousiasmeert om bij te dragen aan jouw project. In een campagneplan bedenk je wanneer je welke acties uitvoert en wat je al voor de start kunt voorbereiden. Bouw het slim op: begin met het persoonlijk benaderen van je intimi en ga dan pas via social media je kennissenkring benaderen. De ideale looptijd van je campagne is 30-60 dagen. Door bij verschillende bedragen beloningen te geven maak je het aantrekkelijker om een donatie te doen, en stimuleer je dat mensen een hoger bedrag geven. 

 

4. Van start met je campagne.

Je campagnepagina staat live! Als het goed is heb je al een aantal mensen klaar staan om op de eerste dag een donatie te doen. Daarna ga je aan de slag om je netwerk te blijven enthousiasmeren en activeren om bij te dragen aan de campagne. Doe dit op een leuke en afwisselende manier. Deel foto’s van je campagne, vier mijlpalen en deel de verhalen van ambassadeurs. Hou je supporters na je campagne op de hoogte van de gekozen beloning, de planning van het project en nodig ze uit (om mee te helpen) voor de opening.

Kijk voor meer informatie op: www.voorjebuurt.nl